Subject: Veebivormi edastus: Esita pöördumine > Komponendid
From: "Rahandusministeerium" <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Date: Mon, 27 Jan 2025 09:54:00 +0200

Sisestuse kuupäev E, 27/01/2025 - 09:53

Sisestaja: Anonüümne

Sisestatud veebivormi info:

Pealkiri
Liikluskindlustuse seadus - selgitustaotlus

Esitaja nimi
Kristo Orman

Asutus
HHLA TK Estonia AS

Eelistatud suhtluskanal
E-post

E-mail
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Küsimuse või ettepaneku sisu
Tere,

01.12.2024 jõustus liikluskindlustuse seaduse (edaspidi LKindlS) muudatus. 
Muudatus tõi mh kaasa, et (§ 4 lg 1 p 5 ja 6) järgmise:
LKindlS § 4 lg 1:
(1) Kohustus on sõlmida liikluskindlustusleping järgmiste sõidukite suhtes, 
mille põhiasukoht on Eestis:
5) muu sõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 kilomeetrit tunnis, või 
sõiduk, mille valmistajakiirus ületab 14 kilomeetrit tunnis ning mille mass 
täisvarustusega ilma veoseta ja juhita on suurem kui 25 kilogrammi;
6) käesoleva lõike punktides 1–5 nimetatud sõiduki haagis

Sama seaduse § 5 Kindlustuskohustusest vabastatud sõiduk – toob välja 
erandid, millistel juhtudel liikluskindlustuse sõlmimise kohtust ei ole, 
täpsemalt p 4 ütleb järgmist:
4) liiklusregistris registreerimata sõiduk, mida kasutatakse väljaspool 
teeliiklust üksnes avalikuks liikluseks suletud lennuvälja, sadama või 
kinnistu territooriumil või muul avalikuks liikluseks suletud alal;
Oleme kaubasadama (üldkauba-, ro-ro- ja konteinerterminal) operaator ning 
kasutame oma majandustegevuseks erinevaid registreerimata sõidukeid – 
näiteks, kuid mitte ainult sadamavedukid koos haagistega, spetsiifilised 
konteinerite virnastajad (reach stacker, shuttle carrier, RTG), traktorid, 
kopplaadurid, kahveltõstukid. Kõigi masinate valmistajakiirus on kas üle 25 
km/h või üle 14 km/h ning mass on üle 25 kg.
Meie territoorium asub Muuga sadama vabatsoonis ning ISPS alas. Muuga sadama 
territoorium sh vabatsooni ala on aiaga piiratud ala ning sissepääs alale 
toimub ainult sissepääsulubade alusel. Meie enda territoorium on omakorda 
aia ja tõkkepuudega piiratud ning sissepääs toimub selleks eraldi 
vormistatavate lubade alusel, st et kõik Muuga vabatsooni ja ISPS alale 
pääsejad ei pääse automaatselt meie territooriumile. Meie territooriumil 
liiguvad kaupade käitlemiseks kasutatav eritehnika ning konkreetsetel aladel 
ka veoautod, mis tulevad järgi kaubale või toovad kaupa, need territooriumi 
osaliselt kattuvad. Lisaks pääsevad meie territooriumi kindlale alale 
eelregistreeritud Ro-Ro laevaga liikuvad sõidu- ja veoautod. 
Eelpoolmainitule lisaks liiguvad meie territooriumil ka meie alltöövõtjate 
ja/või koostööpartnerite sõidukid.

Meie arusaama järgi rakenduvad LKindlS § 5-s toodud erandid meie 
sõidukitele, mis liiguvad üksnes piiratud juurdepääsuga sadama 
territooriumil.
Kuna LKindlS § 5 toodud sõnastus erineb mõnevõrra MID direktiivi 
sõnastustest, siis palume seaduse väljatöötaja seisukohta LKindlS § 5 
väljatoodud erandite osas.
MID sõnastuse puhul kehtib erand „sõidukite puhul, mida kasutatakse üksnes 
piiratud juurdepääsuga aladel; sõidukite puhul, mida ei lubata kasutada 
üldkasutatavatel teedel“, siis LKindlS sõnastab erandi rakendamise 
„avalikuks liikluseks suletud lennuvälja, sadama või kinnistu territooriumil 
või muul avalikuks liikluseks suletud alal; liiklusregistris 
registreerimisele kuuluv sõiduk, mida nõuetele mittevastavuse tõttu pole 
võimalik registreerida ja mida ei ole seetõttu lubatud liikluses kasutada“.

Hetkel on meil olemas vastutuskindlustus ning kõik masinad on kindlustatud 
selle all.

Lugupidamisega
Kristo Orman

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.